سیستم اعلام حریق راهنمای خرید و قیمت سال 1403

  1. خانه
  2. سیستم اعلام حریق راهنمای خرید و قیمت سال 1403

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق و راهنمای خرید آن، مطلبی که بدون حاشیه و اتلاف وقت به آن خواهیم پرداخت. در ابتدای این مطلب به سراغ این پرسش که سیستم اعلام حریق خوب و مناسب برای هر موقعیت مکانی چیست می رویم ؟ و به تفکیک مسکونی ، صنعتی ، درمانی ، آموزشی ، ورزشی ، مجموعه های فرهنگی ، مجموعه های تجاری و اداری بررسی خواهیم کرد.

خب ابتدا بهتر است خود سیستم اعلام حریق را بشناسیم و به سوالات زیر پاسخ دهیم :

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد؟

سیستم اعلام حریق در اصل مجموعه ای از تجهیزات هست که طی فرآیند الکتریکال ، مکانیکال و نرم افزارهای کامپیوتری به یکدیگر جهت اعلام و اطفاء حریق متصل شده اند.

به دو نوع سیستم های اعلام حریق متعارف ( conventional ) و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر ( addressable ) تقسیم می گردند که قبلا طی مطلبی به آنها پرداختیم و جهت مطالعه میتوانید به این مقالات مراجعه کنید.

سیستم های اعلام حریق در هنگام آتش سوزی کنترل محیط را به دست می گیرند این سیستم ها می توانند کارهایی نظیر اطلاع به آتش نشانی، قطع برق و گاز ساختمان، بازکردن درب های برقی جهت خروج ساکنین، بستن فن های مکننده ها و دریچه های هوا، خاموش کردن آسانسور، فعال کردن سیستم های اطفاء حریق نظیر اسپرینکلر ها و برق اضطرای را به عهده بگیرند.

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق از چه اجزایی تشکیل شده است؟

سیستم های اعلام حریق جدید معمولا از چند قسمت اصلی تشکیل می گردد. تجهیزات تشخیص حریق شامل حسگر یا آشکارساز ( detector ) ، سامانه پردازش مرکزی که نقش آن ارتباط بین آشکارسازها و تجهیزات اعلام حریق هست.

دتکتورها میتوانند در انواع مختلف دتکتور دودی  ( smoke detector ) ، دتکتور حرارت ( Heat detector ) ، دتکتور شعله ( Flame detector ) ، بیم دتکتور ( Beam detector ) و دتکتورهای ترکیبی تقسیم بندی بشوند.

شستی ها اعلام حریق ، زنگ اخبار ، آژیر های اعلام خطر ، فلاشر هم میتوانند دیگر اجزای این سیستم را تشکیل دهند.

کابل های مقاوم در برابر حریق ، باتری های پشتیبان ، مقاومت ها و نمایشگرها هم از عوامل مهم این سیستم هستند.

سیستم اعلام حریقبعد از متوجه شدن سیستم اعلام حریق بیاید در خصوص اینکه چرا باید از سیستم اعلام حریق حرفه ای استفاده کنیم صحبت کنیم؟

پیشرفت های اتفاق افتاده در صنایع مختلف و ساخت و سازهای انبوه شهری ، برج سازی ها و شرایط نگهداری خاص مثل صنعت فناوری اطلاعات ، باعث شده در صورت حریق و آسیب رسیدن هزینه هنگفتی برای صاحبان این مراکز  به همراه داشته باشیم .

در نظر بگیریم در صورت آتش سوزی در یک اتاق سرور چه اتفاقی می افتد؟ در وافع خب، چیزی نمیشود به غیر از آنکه به چند سویچ ، سرور و رک آسیب می رسد، مجموعه هزینه وارده یک میلیارد تومان میشود ( البته در یک اتاق سرور متوسط ) ولی واقعیت این نیست میلیاردها تومان اطلاعات در این سرورها نگهداری میشود که در صورت اسیب جبران آن عملا امکان پذیر نیست. در نتیجه داشتن سیستم اعلام حریق و سیستم اطفاء حریق امری ضروری و طبق استانداردهای جهانی و ملی موضوعی اجباری می باشد.

حالا وقته اینه بدانیم برای هر مکانی چه نوع سیستم اعلام حریق مناسب است:

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق مناسب برای مجتمع های مسکونی چیست؟

در کشور ما آتش نشانی قانون گذار و ناظر بر اجرای ایمنی در مقابل حریق در ساختمان ها هست مموعه ای از قوانین در مبحث 13 مقررات ملی ساختمان جمع آوری و تدوین شده است .

آتش نشانی از طرف شهرداری ها ماموریت دارد این سازمان نیز با اتکا به مدل ها و استانداردهای جهانی سعی بر بومی سازی این موارد دارد که ما مفصل در مطلبی به این موضوع پرداخته ایم .

باید به این نکته اشاره کنیم برای دریافت جواز پایان کار حتما مجوز آتش نشانی ضروری هست تا ملک سند دار شود.

بر اساس مقررات ملی ساختمان مبحث ۱۳ و مقررات سازمان آتش نشانی سیستم های اعلام حریق به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند: سیستم های اعلام حریق دستی مانند سیستم های شستی .

سیستم اعلام حریق اتوماتیک مانند انواع سیستم های متعارف ، آدرس پذیر و هوشمند.

شما میتوانید جهت کسب مشاوره با کارشناسان خبره دژ صنعت تماس برقرار نمایید.

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق مناسب برای مجموعه های صنعتی چیست؟

اماکن صنعتی بسته به نوع کاربری آنها از سیستم اعلام حریق متفاوتی استفاده می کنند. به عنوان مثال یک کارخانه چوب یا انبار کاغذ میتواند از انواع آشکار سازهای دودی و حرارتی بهره ببرد و آن را در مسیر سیستم اعلام حریق خود قرار دهد .

یک مجتمع پتروشیمی به دلیل ناگهانی بودن حریق و انفجار می تواند از دتکتورهای شعله آدرس پذیر استفاده کند ، یک اتاق سرور از بیم دتکتورهای هوشمند بهره میبرد و یک کارخانه مواد شیمیایی از ترکیبی از موارد بالا می تواند در سیستم اعلام حریق خود استفاده کند.

البته که مهندسین خبره و با تجربه باید این سیستم ها را در مراکز صنعتی طراحی کنند و این کار نمیتواند به دست تکنسین های دیگر رشته ها که تسلطی به مباحث حریق ندارند انجام شود.

یادتان باشد هزینه در ایمنی و استفاده از تیم های خبره باعث جلوگیری از یک اتفاق بزرگتر و هزینه گزاف است.

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق مناسب برای مراکز درمانی و بیمارستان ها چیست؟

ما مفصلا در مقاله ای به سیستم های اعلام و اطفا حریق بیمارستان ها پرداخته ایم و در نتیجه شما را به مطالعه این مطلب دعوت میکنیم.

سیستم اعلام و اطفاء حریق بیمارستان ها

سیستم اعلام حریق مناسب برای مراکز آموزشی چیست؟

مراکز آموزشی به ویژه مدارس و دانشگاه ها حتما بیاید مثل منازل مسکونی و حتی با حساسیت بیشتر به سیستم های اعلام و اطفا حریق مجهز گردند تا در صورت بروز حادثه از هر اتفاقی جلوگیری شود.

با توجه به تجربه کشور ما در حادثه آتش سوزی مدارس این موضوع از طرف وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس تاکید شده.

مدارسی که حداقل های سیستم اعلام حریق را ندارند باید به این سیستم ها مجهز گردند.

جهت خرید بهترین سیستم اعلام حریق برای مدارس با متخصصین ما در تماس باشید.

سیستم اعلام حریق مناسب برای مجموعه های ورزشی چیست؟

مجموعه های ورزشی به دلیل تردد بالا و تراکم جمعیت، مخصوصا اگر مجموعه به صورت سر پوشیده باشد، به دلیل احتمال افزایش مصدومین و جان باختگان احتمالی در صورت بروز حادثه باید نکات ایمنی را رعایت و از سیستم اعلام حریق متصل به دوربین های مدار بسته بهره ببرند.

سیستم اعلام و اطفا حریق در این مراکز باید هوشمند باشد.

سیستم اعلام حریق مناسب برای مجموعه های فرهنگی چیست؟

موزه ها ، گالری ها ، مساجد ، سینما ها و سالن تئاتر به دلیل تجمع افراد و وجود آثار ارزشمند حتما باید از سیستم های هوشمند و واکنش سریع در مقابله حریق بهره ببرند تا قبل وقوع حادثه مهار صورت گیرد به عنوان مثال استفاده از سیستم های اعلام و اطفا حریق گازی FM200 که سرعت بسیار بالا در مهار حریق و آسیب صفر به آثار موجود در این مراکز دارند.

جهت طراحی سیستم اعلام و اطفا حریق FM200 با کارشناسان ما در تماس باشید.

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق مناسب برای مجموعه های اداری و تجاری چیست؟

وقتی در مورد مجموعه های اداری و تجاری صحبت میکنیم ناخداگاه به یاد بزرگترین حادثه چند سال اخیر در حوزه حریق یعنی ساختمان پلاسکو می افتیم . عدم استفاده از سیستم اعلام حریق و اطفا حریق استاندارد هوشمند در این مرکز کار را به جایی رساند که تلی از خاک از آن ساختمان باقی ماند .

به همین منظور بر کلیه صاحبان پاساژها ، مراکز تجاری و اداری واجب شده است از سیستم های اعلام و اطفا حریق به روز و مطابق با استانداردهای جهانی بهره ببرند.

گروه مهندسی دژ صنعت صاحب سبک در تامین و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق مراکز تجاری و اداری در سطح کشور می باشد از این رو اعلام آمادگی می کنیم با مشاوره صحیح شما را در ایمن کردن این مراکز یاری خواهیم داد.

چرا تجهیزات اعلام حریق را از دژ صنعت تامین کنیم ؟

دژ صنعت به عنوان تامین کننده دسته اول و سورس خرید سیستم اعلام حریق و اطفا حریق اکثر فروشگاه های لاله زار ، فروشگاه های اینترنتی و مراکز خرید عمده تهران و شهرستان ها است . این مجموعه با بیش از ربع قرن فعالیت به عنوان بازرگانی مطرح در این حوزه شناخته می شود و امروز مفتخر است از طریق سایت خود بدون واسطه با قیمت کف بازار ، این محصولات را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهد. بدین منظور جهت استعلام قیمت انواع تجهیزات اعلام حریق با شماره زیر با ما در تماس باشید.

آموزش سیستم اعلام حریق

برخی از محصولات سیستم اعلام حریق دژ صنعت >>تماس با واحد فروش   02166564685<<

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
WhatsApp chat