اعلام حریق بی سیم

تصرفاتی که مرحله نازک کاری آنها به پایان رسیده و از لحاظ استانداردی الزام به نصب سیستم اعلام حریق دارند با چالش اجرای سیستم اعلام حریق روبرو می باشند چرا که بایستی کابل کشی، کنده کاری و… انجام شود ولیکن با وجود سیستم اعلام حریق بیسیم مشکلات کابل کشی و… مرتفع شده است و تجهیزات بدون سیم توسط امواج رادیویی با یکدیگر ارتباط می گیرند.

همواره تصرفاتی مانند اماکن تاریخی، موزه و… وجود دارند که بدلیل ارزشی که دارند امکان تخریب و کابل کشی وجود ندارد لذا بهترین و تنها انتخاب استفاده از سیستم اعلام حریق بیسیم می باشد.

سیستم اعلام حریق بی سیم دارای مزایای زیادی هستند و روز به روز نیز بر محبوبیت آن ها اضافه می شود. برای اینکه مطمئن شوید سیستم اعلام حریق بی سیم، سیستم اعلام حریق مناسبی برای کسب و کار شما است، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

با توجه به اینکه سیستم های اولیه ای که برای سیستم های اعلام حریق طراحی شدند، چندین مسئله عمده را تجربه کردند (از قبیل عمر باتری و انتقالات رادیویی)، برای همین سیستم اعلام حریق بی سیم چندان قابل اطمینان نبود. با این حال امروزه این موضوع بر عکس شده و این سیستم محبوبیت فراوانی را به دست اورده است.

سیستم های امروزی به طور کلی با استانداردهای بریتانیا (BS5839) و استاندارد اروپایی آلارم های آتش (EN54) همخوانی دارند. اگر هنوز مسمئن نیستید سیستم اعلام حریق بی سیم به کار شما می آید یا نه، در ادامه همراه ما باشید تا با این سیستم به خوبی آشنا شوید.

سیستم اعلام حریق بی سیم چطور کار می کند؟

همه می توانند به راحتی حدس بزنند که این سیستم بدون سیم کار می کند! هیچ جای تعجبی هم ندارد چون از اسم این سیستم کاملا پیدا است. در عوض یک سیگنال رادیویی از نقاط تماس یا دود یا دتکتورهای حرارتی به پانل های کنترل اعلام حریق منتقل شده است (نقطه تماس جعبه روی دیوار است که می توانید زنگ را در صورت تشخیص آتش زدن به صدا در بیاورید).

هر کسی که در ساختمان از این سیستم استفاده میکند، می بیند که سیستم سخت افزاری دقیقا به این صورت کار می کند که فرد متوجه اتش می شود، نقطه تماس را می شکند و آلارم به صدا در می آید و همه متوجه آتش سوزی می شوند. هیچ آموزشی برای کار با این سیستم وجود ندارد و به همین آسانی می توانید از سیستم سخت افزاری برای به صدا در آوردن آلارم استفاده کنید.

مزایای سیستم اعلام حریق بی سیم

  • یک سیستم سیمی قابل اعتماد است که با استانداردهای بریتانیا و اروپا تست شده است.
  • نصب بسیار سریعی دارد و با هر محیطی انعطاف پذیری دارد.
  • برای نصب سیستم نیازی به تعطیل کردن مناطق ساختمانی نیست.
  • کابل ها و سیم هایی که جلوه ساختمان را زشت می کنند در این سیستم استفاده نشده است.
  • در ساختمان هایی که سقف بلندی دارند به راحتی قابل نصب و تنظیم است.
  • اگر موردی در ساختمان شما تغییر کند، سیستم را نیز به راحتی می توان تغییر داد.
  • با سیستم اعلام حریق بی سیم هزینه نیروی انسانی، دکوراسیون و تزئینات پس انداز خواهد شد.
  • می تواند در مکان هایی که امکان نصب سیستم با سیم وجود ندارد به کار گرفته شود

تماس با مشاوره تخصصی 02166564685

فهرست
WhatsApp chat