دتکتور کابلی حرارتی (LHD)

محصولات ما

دتکتور کابلی حرارتی (LHD)

دتکتور حرارتی خطی (Linear Heat Detection   ) در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید میشود. دتکتورهای حرارتی خط قادر به تشخیص حرارت در هر کجای طول خود هستند و برای استفاده در طیف گسترده ای از برنامه ها و محیط ها از تونل ها ، سینی های کابل ، رک تا حس کردن تغییرات دما در پله برقی ها و سایر کاربردهایی طراحی شده اند که در آن خطرات زیادی از آتش سوزی مشاهده می شود. دتکتور حرارتی خطی بسیار مقرون به صرفه­تر از دتکتورهای حرارتی نقطه ای است چرا که نسبت به دتکتور LHD دارای شرایط نصب و سرویس و نگهداری دشوار می­باشد.

دتکتور کابلی حرارتی (LHD)

کابل LHD آنالوگ

این نوع دارای چهار رشته سیم است که دو رشته سیم جهت پایش مقدار مقاومت در طول کابل و دو رشته دیگر جهت سلامت کابل یا پیوستگی مدار الکتریکی کابل می­باشد. اساس عمکلرد این نوع بر مبنای پایش مقاومت خط می­باشد به نحوی که این دو رشته به دما حساس می­باشند یعنی هرگاه افزایش دمایی رخ مقدار مقاومت آنها کاهش یافته(از نگاه مداری مانند یک مقاومت NTC است) و لذا طبق قانون اهم ما شاهد افزایش جریان خواهیم و بدین ترتیب کنترل پنل مرکزی متوجه حریق شده و فرمان­های مربوط مطابق سناریوی حریق را فعال می­کند.

با توجه به توضیحات فوق می توان دتکتور حرارتی خط آنالوگ از نگاه مداری به تعدادی مقاومت که با یکدیگر موازی شده اند مدل کرد.

کابل LHD دیجیتال

این نوع دارای دو رشته سیم که دارای عایق پلیمری حساس به دمامی­باشند که همین دو رشته وظیفه پایش پیوستگی مدار الکتریکی و کشف حریق را به عهده دارند بدین صورت که هرگاه حریقی رخ دهد پوشش پلیمری حساس به دما از بین رفته و دو رشته اتصال کوتاه می شوند (به یکدیگر اتصالی پیدا می کنند) و کنترل پنل متوجه وضعیت حریق می شود.

دتکتور کابلی حرارتی (LHD)

با توجه به توضیحات فوق پر واضح است که اگر دو رشته سیستم به یکدیگر اتصال کوتاه شوند کنترل پنل مرکزی آن را به منزله اتصال کوتاه (خطا) پردازش می کند لذا می توان گفت در حالت عادی انتهای کابل LHD پس اجرا در یک جعبه تقسیمی توسط یک ترمینال و المانی انتهای خط به صورت شکل زیر جانمایی می­شود.

لذا هرگاه عایق پلیمری کابل LHD از بین رود آن دو رشته مقاومت اندکی را در مدار شرکت می دهند و لذا طبق قانون موازی مقاومت ها، مقاومت معادل از نگاه کنترل پنل کاهش می یابد و لذا در پی کاهش مقاومت شاهد افزایش جریان خواهیم بود که این افزایش جریان از نگاه کنترل پنل مرکزی به منزله حریق می باشد.

تماس با مشاوره تخصصی 02166564685

فهرست
WhatsApp chat