دتکتور نمونه گیر هوا

محصولات ما

دتکتور نمونه گیر هوا

دتکتور مکنده هوا کمپانی Xtralis اولین و بزرگترین تولید کننده دتکتورهای فوق لیزری در جهان میباشد که رنج کامل محصولات دتکتورهای نمونه بردار دود را با قابلیت تنظیم حساسیت تولید مینماید.

دتکتور مکنده هوا با توجه به سرعت بالا در تشخیص دود و آتش در محیط های حساس مانند اتاق سرور، اتاق IT ، Clean room ها و … کاربرد دارند این دتکتورها سریعترین زمان تشخیص را در یک محیط با ریسک آتش سوزی بالا به خود اختصاص داده اند که نتیجتاً از جان، اموال و لطمه به کسب وکار شما محافظت می نماید. از آنجاییکه دتکتورهای VESDA گستره وسیعی از حساسیت ها و سطوح مختلف هشدار راشامل می گردد، زمان کشف حریق را بهبود می بخشد.

دتکتور نمونه گیر هوا

یکی دیگر از انواع دتکتورهای دودی، دتکتور مکنده دودی می باشد که می توان گفت حساس ترین نوع دتکتورهای دودی می باشد که به تحلیل نحوه عملکرد آن بپردازیم.

دتکتور مکنده دودی براساس مکانیسم آنالیز هوا عمل می کند بدین صورت که هوا تصرف مورد حفاظت را از طریق سوراخ های نمونه گیری مکش می کند و سپس پس از عبور از فیلتر، وارد محفظه آنالیز هوا شده و سپس از طریق لوله اگزاست مجدداً وارد تصرف مورد حفاظت می شود. دتکتور نمونه گیر هوا دارای یک سری الزامات طراحی است که اگر هنگام اجرا رعایت نگردد، دتکتور مکنده نمی تواند به صورت صحیح عمل کند مانند:

  • هر دتکتور مکنده دارای چندین کانال ورودی و یک کانال اگزاست است و هنگام اجرا حتماً بایستی لوله اگزاست در محیطی که دتکتور عملیات کشف را انجام می دهد، اجرا شود.
  • فاصله بین سوراخ های نمونه گیری و قطر سوراخ در عملکرد صحیح دتکتور مکنده یا به بیان بهتر در جریان هوا بشدت تاثیر دارد که بایستی فاصله بین سوراخ ها و قطر آنها توسط نرم افزار طراحی گردد.
  • ….
دتکتور نمونه گیر هوا

دتکتور مکنده دود جهت تصرف هایی که حریق پنهان دارد مانند اتاق سرورها، اتاق مخابرات و… بسیار کارآمد خواهد و همچنین جهت سایر تصرف ها مانند انبارها، موزه ها، مراکز نگهداری اسناد و… کاربرد دارد.

نکته مهم در مورد دتکتور مکنده دودی این است که پس ارزیابی تصرف بایستی طراحی توسط نرم افزار انجام شود که تمامی تولید کننده هایی که دتکتور مکنده دودی تولید می کننده نرم افزار طراحی آن را هم ارائه می دهند ولیکن جهت استفاده از نرم افزار شناخت خوب دتکتور مکنده دود و همچنین تسلط بر روی نکات طراحی این تجهیز است که در ادامه به بررسی برخی نکات طراحی می پردازیم.

تماس با مشاوره تخصصی 02166564685

فهرست
WhatsApp chat