سیستم اعلام و اطفاء حریق کارخانه سیمان

حریق

سیستم اعلام و اطفاء حریق کارخانه سیمان

امروزه همه کارخانجات و صنایع تولیدی حتی کارخانه های که ضریب خطر کمتری دارند برای حفظ ایمنی محیط کارخانه و جلوگیری از خسارت های مالی و همچنین آسیب نرسیدن به نیروهای انسانی مشغول به کار در کارخانه از سیستم های ایمنی روز دنیا استفاده میکنند یکی از سیستم های ایمنی که همواره مورد نظر کارفامایان بوده سیستم اعلام  و اطفاء حریق میباشد که در زمان وقوع حادثه میتواند از بروز خسارات مالی و انسانی جلوگیری به عمل آورد ما در ادامه سیستم اعلام و اطفاء حریق کارخانه سیمان را برای شما شرح میدهیم.

مطلب پیشنهادی : سیستم اعلام حریق راهنمای خرید سال 1399

سیستم اعلام و اطفاء حریق کارخانه سیمان

در مجموع در همه ی کارخانه ها و یا ساختمان های مسکونی و تجاری بزرگ تجهیزات اعلام حریق و همه مکان های که مساحت بزرگی را میخواهند تحت پوشش سیستم اعلام و اطفاء حریق قرار بدهند لزوما از سیستم های اتوماتیک استفاده مینمایندکه آدرس پذیر و یا هوشمند باشند. تا بتوانند در زمان وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن محل دقیق وقوع آتش سوزی را تشخیص دهند و نسبت به اطفاء آن و جلوگیری از گسترش آتش اقدامات اولیه لازم انجام گیرد.

اطفاء حریق کارخانه سیمان

کارخانه سیمان

طراحی سیستم اطفاء حریق کارخانه سیمان

در طراحی سیستم های اطفاء حریق امروزه در دنیا از سیستم های آبی ،گازی و فوم در اغلب موارد استفاده میگردد این سیستم ها هر کدام مزیا و معایب خاص خودشان را دارند که این باعث میگردد هر کدام در محل های مناسب به کار گرفته شوند برای مثال سیستم اطفاء آبی در مکان های که تجهیزات الکتریکی وجود دارد کاربرد ندارد. معمولا در بخش اداری کارخانه ها از سیستم های اطفاء دستی با کپسول نیز میتوان بهره گرفت.

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک

اطفاء حریق کارخانه سیمان

سیستم های اطفاء حریق اتوماتیک شامل مجموعه ای تجهیزات میباشد که قادر به تشخیص و اطفاء آتش در لحظات نخست میباشند عملکرد این سیسیتم ها اینگونه است که طراح ، محیط را به چندین قسمت که به آن زون گفته میشود تقسیم مینماید و اقدام به نصب تعداد مناسبی دتکتور در هر زون مینماید.

اطفاء حریق به کمک سیستم های اتوماتیک

اطفاء حریق کارخانه سیمان

دتکتور ها میتوانند از نوع حرارتی ، دود ، بیم دتکتور و … میباشند که هر کدام نسبت به یکی از علائم آتش مانند دود و یا حرارت حساس بوده و به محض دریافت این علائم فعال میشود و حریق را توسط آژیرهای تعبیه شده اعلام میکند سپس به طور خودکار سیستم اطفاء فعال میگردد و توسط لوله کشی ها و پمپ ها و تجهیزات مربوطه که در سراسر محیط توسط طراح تعبیه گردید اقدام به پاشش مواد خاموش کننده میکند انتخاب مواد خاموش کننده نیز به محیط مورد استفاده بستگی دارد .

اتش سوزی

اتش سوزی کارخانه سیمان

طراحی و اجرای سیستم اطفاء حریق کارخانه سیمان

برای اطمینان از یک طراحی مناسب و کارامد برای سیستم اعلام و اطفاء حریق میتوانید روی تخصص گروه دژ صنعت آرمان حساب کنید.

,

نوشته های مرتبط

LHD.2

کابل LHD چیست

سیستم اعلام و اطفاء حریق در کارخانجات و صنایع

سیستم اعلام و اطفاء حریق در ادارات و سازمانها

فهرست
WhatsApp chat