نحوه کار با پنل اعلام و اطفاء حریق

نحوه کار با پنل اعلام و اطفاء حریق چگونه است؟ چه استاندارد و مواردی باید رعایت شد که پنل آسیب نبیند؟

در این مطلب می خواهیم به توضیح موضوعاتی در ارتباط با تجهیزات اعلام حریق و در واقع نحوه کار با پنل اعلام و اطفاء حریق بپردازیم.

یادگیری نحوه کار با پنل اعلام حریق، مسئله مهم و کلیدی به حساب می آید. سیستم اعلام حریق می تواند از قسمت های مختلفی تشکیل شده باشد. هر کدام از این قسمت ها یک سری ویژگی های خاص داشته و در یک موقعیت ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. detector ها به صورت مستقیم به این پنل متصل شده و شما می توانید آن را برای کنترل وضعیت اعلام حریق خود به کار گیرید.

آیا می دانید کنترل پنل اعلام و اطفاء حریق چیست؟

معرفی پنل اعلام حریق :

پیش از آشنایی با نحوه کار با پنل اعلام حریق، نیاز است تا به تعریف این پنل هوشمند بپردازیم و به آن نگاهی بیندازیم. این پنل ها می توانند سطح ایمنی ساختمان ها و اماکن شما را در برابر خطرات آتش سوزی بالا ببرند. این محصول می تواند خطر آسیب به اموال و جان انسان های مختلف را به حداقل برساند. این مسئله باعث می شود که استفاده از این تجهیزات در ساختمان های اداری و خانگی، به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شود. لازم به ذکر است برای نصب و راه اندازی صحیح این تجهیزات، ممکن است نیاز به شرکت در دوره های تخصصی یا استفاده از خدمات تکنسین های حرفه ای باشید تا از عملکرد صحیح این پنل ها اطمینان حاصل نمایید.

نحوه کار با پنل اعلام و اطفاء حریق

نحوه کار با پنل اعلام و اطفاء حریق

برای یادگیری پنل ها ابتدا نیاز است با کلیدها آشنا شوید. سپس به بررسی اتصالات می پردازیم. هر کلید بر روی این دستگاه مسئولیت خاصی بر عهده دارد که به نوع دستگاه بستگی دارد. برای بهره برداری بهتر مطالعه دقیق دفترچه راهنمای محصول مورد نظر شما ضروری است تا به مشکلاتی مواجه نشوید. در زیر مهم ترین کلیدهای این پنل را مشاهده خواهید نمود.

  • کلید Reset : این کلید برای پاک کردن حافظه دستگاه استفاده می شود.
  • کلید Evacuate : این کلید برای تست دستگاه و آزمایش دستگاه به کارگیری می شود.
  • کلید Silence Alarm Sounder : با فشردن این کلید، آژیرها و صداهای اعلام حریق قطع می شوند.
  • کلید Silence Fault Sounders : این کلید برای خاموش کردن صداهای هشدار در هنگام وقوع خطاها و اشکالات به کار می رود.

آشنایی با ال ای دی ها

بر روی دستگاه و روی بدنه اصلی پنل، ال ای دی های مختلف نصب شده اند که وضعیت دستگاه را نشان میدهد.

  • ال ای دی سبز : این ال دی نمایانگر دکمه پاور یا وضعیت روشن/خاموش دستگاه است. زمانی که این ال ای دی روشن است، دستگاه فعال است.
  • ال ای دی قرمز : این ال ای دی نمایانگر وقوع حریق یا آتش است. زمانی که این ال ای دی روشن است. حریق اعلام شده است.
  • ال ای دی زرد: این ال ای دی نمایانگر وقوع خطاها یا اشکالات است. این ال ای دی خطاها را نشان می دهد.

> مطالعه بیشتر: پیشنهاد ما به شما بررسی بیم دتکتور است.

نحوه کار با پنل اعلام حریق (غیر فعال کردن) :

برای غیر فعال کردن سیستم اعلام حریق، باید مراحل مشخصی را دنبال نمایید. تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی خاموش است. مراحل غیر فعالسازی در پنل اعلام حریق به شرح زیر است.

  1. قطع تغذیه برق : ابتدا باید برق سیستم اعلام حریق را قطع نمایید، این کار به عنوان گام اول از خاموش کردن دستگاه های الکترونیک در سیستم انجام می شود.
  2. جدا کردن باتری پشتیبان : اگر سیستم اعلام حریق دارای باتری پشتیبان است، باید باتری را از دستگاه جدا کنید. این اقدام باعث قطع تغذیه دستگاه به کامل می شود.
  3. جداکردن پنل مرکزی : باید پنل مرکزی را از منبع برق جدا کنید، این عملیات معمولا با خارج کردن کابل برق از پنل انجام می شود.
  4. اطمینان از خاموشی دستگاه : حتماً مطمئن شوید که دستگاه به کامل خاموش شده و هیچ نمایشگرها یا LED ها روشن نمانده باشند.
  5. قبل از اقدام به حرکت بعدی، مطمئن شوید که سیستم به درستی غیرفعال شود. اگر دستگاه دارای دکمه “تست” یا دستورات خاصی برای این منظور دارد، آن ها را اجرا کنید.

پس از اطمینان از خاموشی سیستم اعلام حریق، می توانید به خیال راحت آن را در موقعیت ها و شرایط مختلف مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که انجام دقیق مراحل نحوه کار با پنل اعلام حریق اهمیت دارد و می تواند تأثیر مهمی بر کارایی سیستم داشته باشد.

بررسی نکات مهم قبل از خرید پنل اعلام و اطفاء حریق

خرید پنل اعلام حریق یک مسئله مهم به شمار می رود. برای خرید این کالا همواره باید نکات خاصی را رعایت نمایید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نگردید. اولین نکته ای که وجود دارد، مربوط به مرکز عرضه کننده ای است که شما از آن خرید می نمایید. برای خرید این کالا باید از بهترین خدمات آنها آشنا شوید.

دومین مسئله ای که برای خرید این سیستم شما باید به آن توجه داشته باشید مربوط به کیفیت نهایی پنل است. شرکت های تولید کننده از روش های متنوعی برای طراحی این پنل استفاده می نمایند. در نتیجه، برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن شما لزوما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی یا خارجی فعال در زمینه طراحی این پنل را به کار گیرید.

چرا دژ صنعت؟

شرکت دژ صنعت آرمان با پشتوانه 25 سال سابقه در زمینه واردات سیستم های اعلام و اطفاء حریق از کمپانی های معتبر اروپایی و آمریکایی در سال 1397 شروع به فعالیت نمود، این شرکت با بکار گیری کادر مهندسین مجرب و تجربه ای دیرینه در امر بازرگانی توانسته است، پکیجی جامع از خدمات شامل : مشاوره، طراحی، تامین تجهیزات، اجراء سرویس و نگهداری سیستم های اعلام و اطفاء حریق در پروژه های نفت، گاز، پتروشيمی، معدنی، نیروگاهی، ساختمانی و ديگر صنايع ارائه نماید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص همین حالا با ما تماس بگیرید.

» اعلام و اطفا حریق اتاق سرور

نوشته های مرتبط

اسپرینکلر

سیستم اعلام حریق متعارف

دتکتور نمونه گیر هوا

فهرست
WhatsApp chat