سیستم اعلام و اطفاء حریق  آشپزخانه صنعتی

حریق

در این مقاله قصد داریم تا اطفاء حریق آشپزخانه های صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم؛ در رستوران ها و آشپزخانه های تجاری امروزی ، استفاده از روغن های پخت و پز با درجه حرارت بالا ، سوخت های جامد و تجهیزات آشپزخانه با راندمان بالا باعث می شود مواد غذایی سریعتر تولید شود. با این وجود ، همراه با سرعت و کارایی ، خطرات آتش سوزی افزایش می یابد. سیستم های اطفاء حریق اتوماتیک آشپزخانه برای کشف و خاموش کردن آتش سوزی در مجرای ، پلن و / یا وسایل واقع در زیر سینک، اجاق گاز و… در آشپزخانه طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی : سیستم اعلام حریق راهنمای خرید سال 1399

از انجایی که این تصرف ها از نگاه کلاس F قرار می گیرند (آتش ناشی از سوختن چربی ها و روغن های آشپزی که به عبارتی آتش های آشپزخانه یا Kitchen Fire نامیده می شوند و در استاندارد آمریکا هم با حرف K نامگذاری شده اند، آتش هایی هستند که در آشپزخانه های صنعتی اتفاق می افتند)لذا با توجه به ریسک حریق بالایی که در این تصرف وجود دارد بایستی از یک سیستم اطفاء اتوماتیک بهره برد که در ادامه در مورد این سیستم صحبت خواهیم کرد. تجهیزات اعلام حریق

بزرگترین هدف در سیستم اطفاء حریق کشف و اطفاء سریع می باشد که این سیستم دارای مزایایی زیر است:

  • نصب آسان / انعطاف پذیر
  • اطفاء سریع وموثر
  • قابلیت اعتماد بالا (بدون برق و قطعات متحرک)

سیستم های اطفاء حریق آشپزخانه های صنعتی از یک لوله حسگر خطی پیوسته اختصاصی استفاده می کنند که با استفاده از فناوری پنوماتیک ، قابل اعتماد اطفاء حریق را تصریح می کند لذا نسبت به سیستمهای مکانیکی یا الکترونیکی جایگزین ، انعطاف پذیرتر ، فضایی مناسب و مقرون به صرفه تر است.

1- نصب سریع و آسان مستقیماً در مناطق پخت و پز پرخطر:

لوله حسگر به راحتی و مستقیماً در هود، قسمت های پخت و پز و… جانمایی می شود.

2- کشف سریع حریق:

در صورت وجود شلعه، حرارت ایجاد شده و از آنجایی که این لوله ها در دما 175 درجه سانتی گراد واکنش نشان می دهند لذا فرمان اطفاء به صورت اتوماتیک ارسال می شود.

3- اطفاء سریع

خارج شده فشار پس از کشف سبب فعال شدن شیر دیفرانسیلی شده و ماده اطفاء درون مجرای لوله ها با فشار حرکت می کنند.

نوشته های مرتبط

دتکتور شعله

دانستنی های جالب در رابطه با دتکتور شعله

هر آنچه باید درباره سیستم اعلام و اطفاء حریق مترو و خط آهن

طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق برای جایگاه های سوخت

فهرست
WhatsApp chat