سیستم اطفاء حریق

محیط های مختلف سازمانی به انواع مختلف سیستم های اطفاء حریق نیاز دارند. بنابراین باید بهترین سیستم های مقابله با آتش سوزی را جهت محافظت از جان کارکنان و تجهیزات گران قیمتی که دارند، انتخاب کنند.

سیستم اطفاء حریق شامل مواد مرطوب و مواد شیمیایی خشک است که به جلوگیری، کنترل و خاموش کردن آتش سوزی کمک می کند. امروزه سیستم اطفاء حریق به طور گسترده ای در ساختمان های تجاری، مسکونی، عمومی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب راحت تر شما برخی از سیستم های رایج اطفاء حریق را معرفی کرده ایم:

سیستم اطفاء حریق

سیستم اطفاء حریق گازی

سیستم های اطفاء حریق گاز به صورت مایع با استفاده از تجهیزات اعلام حریق گاز نیتروزن تحت فشار ذخیره می شوند. مواد شیمیایی FM200 برای حفظ و نگهداری نیتروژن مایع تحت فشار استفاده می شود. این ماده شیمیایی با آتش وارد واکنش شده و آن را سرکوب می کند.

سیستم اطفاء حریق گازی برای مکان های کوچکی مناسب هستند که آب نمی تواند برای خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار بگیرد، از قبیل کابین اطلاعات کوپک، اتاق های سوئیچ الکترونیکی و غیره.

سیستم اطفاء حریق فوم شیمیایی

سیستم های مهار کننده فوم نیز به عنوان سیستم های جلوگیری از آتش سوزی شناخته شده اند. این سیستم ها به طور خاص برای آشپزخانه های تجاری طراحی شده است. در این سیستم سرکوب، از مواد شیمیایی مانند کربنات پتاسیم استفاده می شود که برای سرکوب آتش در نزدیکی مواد غذایی قابل استفاده است.

این سیستم فوم شیمیایی در آشپزخانه های تجاری بزرگ برای خاموش کردن آتش با قرار دادن نازل آزاد در زیر سایبان اجاق گاز استفاده می شود و یک عامل مایع با فوم شیمیایی روی آتش پاشیده می شود.

سیستم اطفاء حریق اسپرینکلر

این رایج ترین سیستم سرکوب آتش است، که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم اسپرینکلر هم به صورت دستی و هم اتومات وجود دارد. هنگامی که حسگرهای سیستم سرکوب خودکار در تماس با گرما یا دود قرار می گیرند، اسپرینکلر ها به طور خودکار روشن می شوند تا آتش را خاموش کنند. در حالی که سرکوبگرهای دستی باید هر زمان که خطر آتش سوزی وجود دارد، به طور دستی روشن شوند.

سیستم اطفاء حریق تیوب واکنشی

این سیستم های خاموش کننده آتش از یک لوله تشکیل شده اند، یک تیوب واکنشی که به عنوان دتکتور کار می کند. هنگامی که درجه حرارت به سطح خاصی در اطراف لوله می رسد، یک سوراخ تحت فشار در تیوب حاصل می شود، که باعث می شود عامل خاموش کننده مستقیما روی خطر اعمال شود.

نوشته های مرتبط

طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق برای جایگاه های سوخت

کدام ساختمان های مسکونی الزام به نصب سیستم های اعلام حریق دارند؟

کدام ساختمان های مسکونی الزام به نصب سیستم های اعلام حریق دارند؟

دتکتور حرارتی خطی(LHD) برای سردخانه‌ها

فهرست
WhatsApp chat