دتکتور آشکارساز دود VLF

دتکتور وسیله ای است که برای اطفاء حریق آن را بر روی سقف نصب می کنند. دتکتور ها دود را شناسایی و به این وسیله می توانند قبل از فراگیر شدن آتش سوزی آن را مهار کنند. این وسیله ها می توانند آتش نشان ها را قبل از آغاز آتش سوزی با خبر کرده و آتش سوزی قبل از فراگیر شدن خاموش شود.

دتکتور ها برای خانه های بزرگ و یا ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد بسیار واجب هستند و نداشتن دتکتور برای بسیاری از خانه ها غیر قانونی است.

این دغدغه همیشه برای آتش نشان ها وجود داشته است که در سریع ترین زمان ممکن خودشان را به محل آتش سوزی برسانند و بتوانند خسارت آتش سوزی را به حداقل برسانند. آتش نشان ها به غیر خاموش کردن آتش وظیفه ی مهار و سریع تر خاموش کردن آتش را هم بر عهده دارند.

اینکه آتش سوزی مهار بشود دیر یا زود اتفاق می افتد اما اینکه جان و مال افراد کمتری آسیب ببیند بسیار مهم تر است. پس باید آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش کرد.

پس مهندسین به این فکر افتادند که به غیر از تماس تلفنی و اطلاع انسانی آتش سوزی به آتش نشانی ها باید راه حل های دیگری هم وجود داشته باشد که بتوان در مدت زمان بسیار کمتری اقدام به خاموشی آتش کرد.

بیشتر بخوانید: دتکتور شعله چیست؟

به همین منظور دتکتور ها ساخته شدند.

دتکتور ها وسیله هایی برای اطفاء حریق هستند که می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی یعنی در همان ثانیه های اولیه ی روشن شدن آتش در یک خانه دود آن را تشخیص بدهند و سریعا اخطار های لازم را برای جلوگیری از فراگیر شدن آتش بدهند.

دتکتور ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن ها مسقیما به آتش نشانی ها متصل هستند و بعضی دیگر آژیر های سر می دهند. بعضی دیگر دارای چراغ های چشمک زن هستند اما در کل تمام دتکتور ها یک وظیفه ی مستقیم و اساسی دارند که جلوگیری از افزایش احتراق یک نقطه ی در حال سوختن است.

معرفی محصولات – دتکتور آشکارساز دود VLF

این نوع دتکتورها با نمونه‌برداری از هوای اطراف قادر به تشخیص و هشدار زودهنگام دود در محل بوده و برای فضاهای حساس و کوچک تجاری نظیر اطفا حریق اتاق‌ سرور، اتاق‌های سوییچینگ، و کابینت تجهیزات مناسب هستند.

دتکتورهای VLF از تکنولوژی تشخیص دود مبتنی بر لیزر و همچنین فیلتر دو مرحله‌ای ذرات هوا استفاده می کند که این خصوصیت­ها باعث هشدار زودهنگام قابل اعتماد در محیط مستعد حریق می شود.

نحوه عملکرد دتکتور آشکارساز دود

این دتکتور از فن­های قدرتمند خود استفاده کرده و هوا را از ناحیه تحت حفاظت و از طریق حفره‌های مجزا برای نمونه‌برداری به درون شبکه‌ پایپینگ و نهایتاً محفظه تشخیص هدایت می‌کند. قبل از ورود هوا به دتکتور، هوا از سیستم فیلتر دو مرحله‌ای ذرات عبور می‌کند تا بدون آلاینده وارد محفظه تشخیص شود.

به‌محض ورود هوا به درون محفظه تشخیص، از تکنولوژی پراکندگی نور مبتنی بر لیزر جهت تشخیص حضور دود استفاده می‌شود. با تشخیص کمترین میزان دود، اگر حتی میزان کمی دود تشخیص داده شود، نمایش مستقیم “Smoke Dial” بیان می‌کند که خطر بالقوه حریق وجود دارد و اطلاعات مربوطه نیز از طریق رله یا سایر رابط‌ها به کنترل پنل ارسال می‌گردد.

ارائه محصول در دو نوع، متناسب با فضای 250 مترمربعی و 500 مترمربعی

دتکتور آشکارساز دود VLF در دو نوع به بازار عرضه شده تا بتواند تجهیزات اعلام حریق پاسخگوی نیاز فضاهای مختلف در ابعاد متفاوت باشد. دتکتورهای VESDA VLF-250 برای پوشش فضاهای کوچکتر از 250 مترمربع و VESDA VLF-500 برای فضاهایی با مساحت کمتر از 500 مترمربع طراحی شده‌اند.

راحتی نصب دتکتور اشکارساز دود VESDA VLF

دتکتورهای VESDA VLF برای نصب، احتیاج به رابط و یا ابزارهای برنامه‌ریزی نرم‌افزاری ندارند و عملکرد “out-of-the-box” را فراهم می‌کنند.

سنجش جریان اولتراسونیک دتکتور VESDA VLF

دتکتور VESDA VLF با سنجش جریان اولتراسونیک مستقیماً نرخ جریان درون لوله نمونه‌برداری را اندازه‌گیری می‌کند. لذا این روش از فشار محیط، تغییرات دما و همچنین وجود آلودگی متأثر نیست.

آستانه دود و اختلال جریان دتکتور VESDA VLF

در محصولات VESDA ویژگی وجود دارد که موجب هرچه ساده‌تر شدن نصب آنها می‌گردد. دتکتورها با ارزیابی شرایط محیطی در ناحیه تحت حفاظت، بصورت خودکار آستانه مناسب را برای آلارم دود و اختلال جریان تنظیم می‌کنند.

در این رابطه بخوانید: کنترل پنل اعلام و اطفا حریق چگونه کار میکند؟

چرا دژ صنعت؟

  • تأمین‌کننده کامل سیستم: دژصنعت با توانایی تأمین کامل سیستم از سال 1395 تا کنون از تأمین‌کنندگان اصلی محصولات Xtralis بوده است. ما می‌توانیم در زمینه مشاوره تخصصی و همچنین تأمین کلیه ملزومات حفاظت در برابر حریق شامل سیستم‌های تشخیص دود، کنترل‌پنل‌های اعلام حریق آدرس‌پذیر و همچنین تشخیص حرارت خطی خدمات کاملی را به مشتریان ارائه کنیم.
  • طراحی سیستم پایپینگ: طراحی سیستم مورد نیاز پایپینگ به منظور بهینه کردن عملکرد شبکه و کیفیت نصب از مواردی است که در آن می‌توانید از دژصنعت کمک بگیرید.
  • آموزش: امکانات آموزشی در سطوح بالای آن در دژصنعت فراهم شده است که آموزش‌های تخصصی را در طیفی از سیستم‌ها شامل سیستم‌های تشخیص دود VESDA VLF ارائه می‌دهد.
  • خدمات پس از فروش: دژصنعت مفتخر به ارائه خدمات پس از فروش به مشتریانی است که این خدمات را در کنار سایر انتظارات و در اولویت اول خود قرار داده‌اند. خدمات ما پس از فروش هم شامل مشاوره حضوری و مراجعه به محل برای رفع مشکل و هم مشاوره تلفنی به منظور اطمینان مشتریان از عملکرد درست سیستم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم‌های تشخیص دود VESDA و سایر محصولاتی که توسط دژصنعت ارائه می‌شود، می‌توانید از طریق شماره تلفن 02166564685 و یا آدرس ایمیل info@dejsanat.com با ما در ارتباط باشید.

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید تا آخرین اخبار و اطلاعات را از دژصنعت دریافت کنید.

نتیجه گیری

حتما در نظر داشته باشید که قبل از خرید دتکتور های مناسب از انواع و اقسام آن ها با خبر باشید و تا حدودی نحوه ی عملکرد آن ها را بدانید. محیطی که قرار است یک دتکتور را در آن نصب کنید را به دقت بررسی کنید و بعد اقدام به خرید دتکتور مناسب بنمایید. مساحت یک محیط بسیار مهم است. باید در هنگام خرید مساحت مکانی که قرار است در مقابل حریق با دتکتور از آن جا مراقبت کنید را حتما به فروشنده خود بگویید.

این مقاله ها به همین منظور نوشته می شود که اطلاعات لازم و کافی را برای خریداری و نصب دتکتور ها بدست بیاورید.

نوشته های مرتبط

بیم دتکتور چیست

بیم دتکتور چیست

آتریوم چیست ؟

سیستم اطفاء حریق اسپرینکلر

فهرست
WhatsApp chat