سیستم اطفاء حریق FM200

حریق
.

سیستم اطفاء حریق FM200

گاز FM200، گازی غیر سمی، بدون رنگ، سازگار با محیط زیست و نارسانای جریان برق است که هیچ ضرر و زیانی برای بدن انسان ندارد. این گاز پس از ورود به محیط آتش سوزی باعث خاموش شدن آتش شده و پس از اتمام آتش سوزی هیچ پسماندی از خود به جا نمی گذارد. به همین دلیل سیستم اطفای حریق گازی FM200، مورد تایید بسیاری از سازمان های استاندارد جهانی است و در کشورهای مختلفی استفاده از این روش مورد استقبال قرار گرفته است.

عملکرد سیستم اطفاء حریق FM200

این سیستم ساختار اتش را تجزیه کرده و حرارت ناشی از اتش سوزی را که تنها عامل توسعه آتش سوزی نیز هست، جذب می کند. می توان گفت این گاز حرارت محیط را جذب ، سپس ان را تجزیه کرده و باعث عامل اولیه حریق، یعنی حرارت شعله آتش می شود.

مزایای سیستم اطفاء حریق FM200

  • بزرگ ترین مزیت استفاده از این گاز، مصرف میزان کمی از این گاز برای خاموش کردن آتش است. در نتیجه سیلندرهای کوچک تر و کمتری برای نگهداری و ذخیره گاز FM200 مورد نیاز است.
  • سیستم اطفاء حریق گازی FM200 می تواند در کم تر از 10 ثانیه آتش را خاموش کند. علاوه بر خاموش کردن آتش، از برز آتش هایی در اثر عوامل الکتریکی، مواد جامد و استعال زا جلوگیری کرده و باعث کاهش خسارت های احتمالی خواهد شد.
  • به دلیل سرعت عمل بالای سیستم اطفاء حریق گازی FM200 ، خسارت های وارده و هزینه های تعمیر و بازسازی آتش سوزی کم تر خواهد شد.
  • زمان آماده سازی سیستم اطفاء حریق گازی FM200 بسیار ساده و آسان است، بنابراین پس از استفاده می توان به سرعت آن را مجددا سارژ کرد و در موارد بعدی احتمالی خطر از آن استفاده کرد.
  • چون گاز FM200 گازی غیر سمی و بدون خطر است، بنابراین در محیط های بسته نیز بدون خطر می باشد و می توان با خیال آسوده از آن برای مهار آتش در فضاهای بسته استفاده کرد. ایمنی این گاز در مدت زمان طولانی و پس از آزمایشات فراوان به اثبات رسیده است.
  • در کنار مزایای فراوانی که اشاره شد، سازگاری با محیط زیست و حفاظت از ان را می توان عمده ترین مزیت این سیستم شمرد. گاز FM200 ، هیچ تاثیری بر لایه اوزون نداشته و با توجه به همین موضوع، استفاده از آن در سرتاسر جهان رو به رشد است و مورد توجه بسیار از سازمان ها قرار گرفته اسست.

نوشته های مرتبط

کابل LHD در سیلوهای نگهداری غلات

دتکتور کابلی حرارتی LHD در واحدهای صنعتی تولید پارچه و منسوجات

دتکتور کابلی حرارتی LHD در واحدهای صنعتی تولید پارچه و منسوجات

مشاوره ، طراحی و اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق مخازن نفتی

فهرست
WhatsApp chat