سیستم اعلام و اطفاء حریق بایگانی و مراکز اسناد

مراکز بایگانی اسناد، خزانه های بانکی، کتابخانه ها و موزه ها از جمله مکان های بسیار مهم هستند و کوچک ترین خسارت وارده به آن ها می تواند صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. بنابراین سیستم امنیتی در این مکان ها باید بالا بوده و در همان نخستین لحظات اتش وزی باید نسبت به اطفای حریق اقدام نمود. سیستم اعلام و اطفاء حریق بایگانی و مراکز اسناد باید از پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی ها تشکیل شده باشد.

مطلب پیشنهادی : سیستم اعلام حریق راهنمای خرید سال 1399

سیستم اعلام و اطفاء حریق بایگانی و مراکز اسناد

سیستم اعلام و اطفاء حریق بایگانی و مراکز اسناد

 

در مکان هایی مانند بانک ها و بایگانی ها و مراکز نگهداری اسناد اشیای چوبی، کاغذی، اسکناس و زونکن و … نگهداری می شود که همه این ها از نظر دسته بندی در گروه A مواد سوختنی و قابل اشتعال قرار دارند. در صورتی که اتش سوزی رخ بدهد، با ورود اکسیژن به محیط، مهار اتش بسیار سخت خواهد شد چون احتمال اشتعال مجدد بسیار بالا خواهد بود. پس باید سیستم اعلام و اطفاء حریق بایگانی و مراکز اسناد باید این توانایی را داشته باشد که حداقل تا 15 دقیقه در محیط پایدار باقی بماند.

در سیستم اعلام و اطفاء حریق بایگانی و مراکز اسناد حتما باید از دتکتورهای دود و حرارت و یا ترکیبی از هر دو استفاده شود. زیرا در چنین سیستم هایی حریق باعث ایجاد دود نیز خواهد شد و از سیستم آیر سمپلینگ برای تشخیص دود استفاده می شود. بنابراین سیستم جریان هوا اهمیت بسیار بالایی در این مراکز دارد و چنانچه از فن یا سیستم تهویه هوا استفاده می شود، باید در زمان حریق یا قبل از آن این دریچه ها به صورت کامل بسته شوند.

سیستم اطفاء حریق مراکز اسناد و بایگانی آیروسل

سیستم اعلام و اطفاء ایروسل دارای مزایای خاصی است که مورد توجه قرار می گیرد. عدم احتیاج به لوله کشی و نصب این سیستم به صورت پکیج دیواری یا داخل قفسه ای که بسیار مناسب است از مزایای این سیستم می باشد.

خاموش کننده های آیروسل قادر هستند حریق گروه های A، B و گروه C را خاموش کنند. اگر آتش عمیق باشد باید تمام مواد اطفاء حریق در اتاق تخلیه شود تا کل حجم اتاق را مواد اطفایی در بر بگیرد.

نوشته های مرتبط

سیستم اطفاء گازی FM200

سیستم اطفاء حریق FM200

طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق برای جایگاه های سوخت

عملکرد بیم دتکتورهای OSID

فهرست
WhatsApp chat