خرید بیم دتکتور

برای خرید بیم دتکتور پارامترهایی مانند شرایط نصب، سرویس و نگهداری، جریان مصرفی، گستره ولتاژ کاری، درجه حفاظت و… را بایستی مدنظر قرار داد چرا که عدم توجه به موارد ذکر شده سبب ایجاد ضرر مالی می شود. به طور مثال برای خرید بیم دتکتور ابتدا بایستی طراحی صورت گیرد که با توجه به نیازهای طرح بدنبال خرید بیم دتکتور متناسب با طرح باشیم.

the-fire-beam-logo

برای خرید بیم دتکتور بایستی بسته به شرایط تصرف و شرایط نصب ابتداً نوع بیم دتکتور را انتخاب کرد:

  • نوع فرستنده و گیرنده ای

این نوع بیم دتکتور دارای یک فرستنده و گیرنده ی جدا بوده که عملکرد آن بدین صورت است که فرستنده وظیفه ارسال اشعه مادون قرمز به گیرنده را دارد که اشعه نام برده با یک کیفیتی ارسال می شود و بر اساس کیفیتی که به فرستنده میرسد سه حالت Fire ، Fualt و Normal مشخص می شود؛ لازم به ذکر است که در این نوع بیم دتکتور مسئله تنظیم فرستنده و گیرنده چالشی مهم است چرا که پردازش بیم دتکتور بر اساس کیفیت سیگنال ارسالی بوده و بایستی فرستنده و گیرنده دقیقا روبه روی یکدیگر جانمایی شوند.

  • نوع رفلکتوری

در این نوع بیم دتکتور، فرستنده و گیرنده در یک تجهیز جانمایی شده است و در طرف دیگر تصرف، رفلکتور جانمایی میشود و نحوه عملکرد آن مانند مورد فوق می باشد.

  • نوع موتورایز

این نوع بیم دتکتور از لحاظ ساختاری مانند مورد 2 می­ باشد ولیکن بدلیل اینکه head بیم دتکتور دارای موتور بوده لذا می­توان در ارتفاعی پایین به راحتی تنظیمات ترازبندی و سایر تنظیمات مانند آستانه هشدار، تنظیم تاخیر خطا و… را انجام داد. از مهم­ترین مزایای این بیم دتکتور می­توان به در دسترس بودن کنترلر آن اشاره کرد چرا که در سایر بیم دتکتورها پس از بهره ­برداری جهت دسترسی به بیم دتکتور بایستی از بالابر استفاده کرد ولیکن در این نوع به دلیل دردسترس بودن کنترلر نیاز به استفاده از بالابر و… نمی­ باشد.

پس انتخاب نوع بیم دتکتور برای بایستی پارامتر طول تصرف را مدَنظر قرار داد چرا که بیم دتکتورها توانایی پوشش دهی در طول های 40، 70، 80، 100، 140 و 160 متر را دارد.

جهت اطلاع از قیمت بیم دتکتور و مشاوره فنی می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید:
021-66564685

نوشته های مرتبط

سیستم اعلام و اطفاء حریق در ادارات و سازمانها

کاربرد دتکتور حرارتی خطی(LHD) در تشخیص حریق پنل‌های خورشیدی

حداکثر فاصله پیمایش فعال سازی شستی اعلام حریق

فهرست
WhatsApp chat