دتکتور مکنده در ساختمان های عمومی و دولتی

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علت استفاده از دتکتور مکنده در ساختمان های عمومی و دولتی بپردازیم؛ ساختمان عمومی به ساختمانی گفته می‌شود که توسط دولت  اشغال شده و مردم اغلب از آن بازدید می‌کنند.

از جمله ساختمان های عمومی می توان به ساختمان هایی با امکانات آموزشی، بیمارستان ها، مراکز اجتماعی، کتابخانه ها، دادگاه ها، مراکز اطلاعاتی، ساختمان های دولتی، مسکن های عمومی و غیره اشاره کرد. ساختمان هایی که ما را به یکدیگر متصل می کنند و جامعه را تعریف و پشتیبانی می کنند.

ساختمان‌های دولتی یا عمومی می‌توانند هم قدیمی و هم جدید باشند و برخی از آنها نمونه‌های خوبی از معماری مدرن را به نمایش می‌گذارند و برخی دیگر نیز در فهرست ساختمان های تاریخی قرار دارند.

این ساختمان ها هر روز پذیرای صدها (یا حتی هزاران) بازدید کننده هستند و در هر زمان کارکنان و پرسنل مختلفی را در داخل خود جای میدهند. مانند بسیاری از ساختمان های عمومی، مسئولیت محافظت از این افراد در برابر آسیب وجود دارد که شامل تشخیص آتش سوزی مناسب و قابل اعتماد در محل است.

خطرات عدم استفاده از دتکتور مکنده در ساختمان های عمومی چیست؟

ساختمان‌های دولتی و عمومی در معرض خطرات آتش‌سوزی هستند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. آتش زدن: این ساختمان ها می توانند در معرض حملات آتش سوزی چه به دلایل سیاسی و چه صرفاً اقدامات خرابکارانه تصادفی قرار بگیرند ، که هدف قرار گرفتن این نوع ساختمان‌ها غیرعادی نیست.
  2. نگهداری ضعیف: اگر مکان های عمومی تمیز و عاری از زباله نگهداری نشوند، خطر آتش سوزی افزایش می یابد. مواد قابل احتراقی که جمع آوری نمیشوند، مانند بسته بندی ها و یا زباله هایی که در سطل زباله های عمومی دور ریخته می شوند، می توانند باعث گسترش سریعتر آتش شوند.
  3. عابر پیاده: حجم بالای مردمی که از میان ساختمان‌های دولتی یا عمومی عبور می‌کنند به این معنی است که نگهداری این فضاها از هرج و مرج میتواند دشوار باشد. علاوه بر این، اکثر این افراد با ساختمان ناآشنا هستند که همین امر می تواند تخلیه افراد را دشوار کند.
  4. تعمیر و نگهداری ساختمان: بی دقتی در استفاده از حرارت در کارهایی مانند پاک کردن رنگ یا لوله کشی، از بین رفتن جداکننده های آتش در اثر برداشتن درها و موارد دیگر می تواند منجر به افزایش خطر آتش سوزی شود.
  5. خطاهای الکتریکی:  تجهیزات الکتریکی می توانند مستعد خطاهای الکتریکی شوند و در صورت بروز خطا، جرقه ایجاد شده  و باعث آتش سوزی می شود.

چالش های استفاده از دتکتور مکنده در ساختمان های عمومی

  • زمان:

ساختمان‌های دولتی و عمومی در هر لحظه افراد زیادی را در خود جای میدهند. این بدان معنی است که تخلیه افراد در ساختمان می تواند دشوار باشد. بنابراین، زمان شناسایی هرگونه آتش سوزی یا آتش سوزی احتمالی در زمان مناسب بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که می توان ساکنان را ایمن نگه داشت.

  • اندازه ساختمان؟

فضاهای باز بزرگ اغلب جریان هوای زیاد و غیرقابل پیش بینی می توانند داشته باشند. باز و بسته شدن درها و سطوح مختلف تردد عابر پیاده می تواند باعث شود هوا در مکان های باز بزرگ رفتار نامنظم داشته باشد.

  • سیستم های سرمایشی و گرمایشی:

سیستم های سرمایش و گرمایش همچنین می توانند باعث جریان هوای غیرقابل پیش بینی شوند و تشخیص وجود دود را برای آشکارسازهای سنتی بسیار سخت تر می کند.

  • زیبایی شناسی:

زیبایی شناسی در ساختمان اغلب باید حفظ شود، به خصوص اگر در فهرست باشد. بنابراین، آشکارسازهای نوع سنتی را می توان یک ….در نظر گرفت.

  • دسترسی:

برخی از ساختمان های دولتی یا عمومی دسترسی محدودی دارند. برخی از مناطق، مانند سالن های دادگاه، ممکن است بسیار امن باشند و فقط توسط پرسنل مجاز قابل دسترسی باشند.

راه حل های چالش های استفاده از دکتور مکنده:

VESDA-E-Group

دتکتور دود مکنده (ASD) تشخیص دود قابل اعتماد و موثر را برای ساختمان های دولتی و عمومی میتواند فراهم کند. ASD از مکنده های قدرتمند برای کشیدن هوا از ناحیه حفاظت شده به داخل محفظه نمونه برداری استفاده می کند که در آن جا هوای نمونه برداری شده را برای تشخیص ذرات دود تجزیه و تحلیل می کند.

این بدان معنی است که دود را می توان بسیار سریع، اغلب حتی قبل از اینکه حتی برای چشم انسان قابل مشاهده باشد تشخیص داد. همچنین به این معنی است که جریان هوای غیرقابل پیش بینی و یا اندازه ساختمان بر آن تأثیر نمی گذارد.

نقاط نمونه برداری گسسته هستند و بنابراین کمترین تأثیر را بر زیبایی دارند و واحدهای تشخیص را می توان در یک مکان مرکزی نصب کرد تا دسترسی به آنها برای تعمیر و نگهداری آسان شود. VESDA برترین برند تشخیص دود مکشی در جهان است. در طول سال‌ها، VESDA از یک فناوری تخصصی و خاص به یک ستون اصلی صنعت تشخیص حریق تبدیل شده است.

طیف جدید آشکارسازهای VESDA-E در سال 2014 راه اندازی شد. این آشکارسازها اکنون معیاری برای عملکرد، قابلیت اطمینان و پایداری و همچنین افزایش انعطاف پذیری هستند.

سه آشکارساز کلیدی در محدوده VESDA وجود دارد که هر کدام در کاربردهای مختلف، از جمله ساختمان‌های دولتی و عمومی، جایگاه خود را دارند.دتکتور مکنده VESDA VLF  هشدار اولیه بسیار عالی را برای فضاهای کوچک و حیاتی تجاری مانند اتاق سوئیچ، اتاق سرور و کابینت ارائه می دهد.

VESDA-E-VLF-Group

آشکارسازهای دود مکشی VLF به طور مداوم هوا را از طریق سوراخ‌های نمونه‌برداری گسسته در یک شبکه لوله کشی به داخل محفظه نمونه‌برداری می‌کشند. هوا قبل از ورود به محفظه ، جایی که فناوری پراکندگی نور حتی مقدار بسیار کمی از دود را تشخیص می دهند فیلتر میشوند.

VESDA-E-VEP-Group-V2

آشکارسازهای VESDA-E VEP بر اساس فناوری تشخیص FlairTM Xtralis، یک محفظه تشخیص انقلابی، ساخته شده اند تا هشدارهای اولیه آتش سوزی، افزایش رد هشدار مزاحم، پایداری بالاتر و افزایش طول عمر را ارائه دهد. آنها عملکرد ثابتی را در طول عمر خود از طریق کالیبراسیون مطلق ارائه می دهند.

VESDA-E-VEA-Group-V2

تشخیص دود تنفسی VESDA-E VEA تمام ویژگی‌های آشکارسازهای دود مکشی را با آدرس‌پذیری اضافه ارائه می‌کند. هنگامی که دود شناسایی می شود، این آشکارسازها یک سری آزمایش برای تعیین مکان دقیق تهدید انجام می دهند.

شرکت دژصنعت آرمان با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه واردات سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق از شرکت های مطرح و برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی در اردیبهشت همواره در تلاش بوده است تا با ارائه محصولاتی در زمینه تجهیزات اعلام حریق و سیستم اطفا گامی بزرگ در این صنعت و در خدمت به هم وطنان خویش بردارد. این شرکت همچنین با بهره گیری از تجربه و مهارت و تخصص مهندسین در این عرصه خدمات کاملی از: مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات، اجراء و سرویس و نگهداری سیستم های اعلام و اطفاء حریق در پروژه های نفت، گاز، پتروشيمی، معدنی، نیروگاهی، ساختمانی و ديگر صنايع ارائه نموده است.

مطالب دیگر:
ایرسمپلینگ در محیط هایی با آلودگی بالا
کابل LHD
سیستم اطفاء گازی
بیم دتکتور
دتکتور مکنده
سیستم اعلام حریق
دتکتور گاز
گاز FM200
, ,

نوشته های مرتبط

مزایای گاز FM200

مزایای گاز FM200

micra

دتکتور مکنده دودی ایرسنس

هر آنچه باید درباره سیستم اعلام و اطفاء حریق مترو و خط آهن

فهرست
WhatsApp chat