استفاده از دتکتور کابلی حرارتی LHD در تونل جدید سیاتل

آیا می دانید کاربرد دتکتور کابلی در تونل چیست؟

تونل دوطرفه‌ای که اخیراً در سیاتل احداث شده است، در تاریخ 4 فوریه سال 2019 افتتاح گردید. پس از افتتاح این تونل – با هزینه ساختی بالغ بر 3.3 میلیارد دلار – انتظار می رفت که بافت مرکز شهر سیاتل هم از نظر بصری و هم از نظر لجستیک و تردد بطور اساسی تغییرکند. همچنین از این پل بعنوان جایگزینی برای پل طبقاتی Alaskan Way Viaduct یاد می‌شود.

این تونل با استفاده از یک ماشین حفاری غول‌پیکر به نام Bertha حفر شده که ماجرای معروفی را حین حفر تونل رقم زد. این ماشین بمدت دو سال درون تونل متوقف شده بود و برای خروج آن لازم بود ماشین را اوراق کنند تا به جای استفاد از روش مرسوم کند و پوش (cut and cover)، آن را در قطعات کوچک از تونل خارج کنند.

مسافت ابتدا تا انتهای تونل حدود دو مایل است و وسایل نقلیه موتوری می‌توانند در آن تردد داشته باشند. خطوط ویژه برای تردد دوچرخه و عابرین پیاده در این تونل فراهم نیست.

استفاده از دتکتور کابلی حرارتی LHD در تونل جدید سیاتل

کاربرد دتکتور کابلی در تونل سبب افزایش احتیاطات ایمنی

طول زیاد تونل و حجم بالای ترافیک درون آن موجب نصب تجهیزات ایمنی متنوع و به‌کارگیری رویه‌های مختلف در سرتاسر تونل شده تا در هر موقعیتی از جان افراد محافظت شود.

  • تصادفات زنجیره‌ای

در تصادفات معمولی یا زنجیره‌ای، نیروهای امدادی می‌توانند از لاین اضطرار با عرض هشت فوت استفاده کرده تا سریعاً به محل حادثه برسند. در اینگونه مواقع علائم LED سایر رانندگان را راهنمایی می‌کنند.

  • پناهگاههای اضطراری

تونل دارای 15 پناهگاه اضطراری است که به فاصله 200 متر (650 فوت) از هم قرار دارند.  در هریک از این پناهگاهها راههای خروج اضطراری به سمت شمال و جنوب نیز پیش‌بینی شده است. در سرتاسر تونل، علائم متغیر هشدار و اطلاع‌رسانی و همچنین تلفن‌های اضطراری تعبیه شده است.

  • نظارت تصویری

بالغ بر 300 دوربین امنیتی در سراسر تونل نصب شده که دائماً تحت نظارت مرکز کنترل ترافیک ایالت واشینگتن قرار دارند.

  • زلزله و سیل

تونل طوری طراحی شده است که در صورت وقوع زلزله تا 9 ریشتر، بدون آسیب به کار خود ادامه می‌دهد. در هنگام بروز سیل نیز امکان پمپاژ آب تا 1090 گالن بر دقیقه وجود دارد. همچنین فضایی در زیر تونل تعبیه شده که قابلیت ذخیره 480،000 گالن را دارا است.

ایمنی در برابر حریق با کاربرد دتکتور کابلی در تونل

علاوه بر احتیاطات ایمنی که به آنها اشاره شد، ایمنی در برابر حریق از مواردی است که بایستی بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

برای امن نگه داشتن تونل در صورت وقوع آتش‌سوزی، کابل LHD روی سقف تونل نصب می‌شوند تا درصورت افزایش دمای هوا با نرخ بیشتر از 16 درجه سانتیگراد بر دقیقه و یا رسیدن دما به 88 درجه سانتیگراد، اعلام حریق صورت گیرد. بمحض وقوع حریق جت‌فن‌ها و اگزاست‌فن‌ها عمل کرده و سیستم اسپرینکلر فعال می‌گردد.

تشخیص حریق بصورت خطی

در این روش برای تشخیص تغییرات دما از کابل حسگر حرارتی استفاده می‌شود. وقتی دمای کابل به میزانی که از قبل تعیین شده برسد یا افزایش سریع دما در آن رخ دهد، سیگنالی به کنترل پنل اعلام حریق ارسال می‌شود تا هشدار صورت گیرد. محل دقیق آتش‌سوزی یا جایی که گرمای بیش از حد وجود دارد نیز گزارش می‌شود. به این ترتیب محل وقوع حریق و مقابله با آن در سریعترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.تجهیزات اعلام حریق

استفاده از این روش حتی در پیچیده‌ترین محیط‌های کاری امکان تشخیص سریع و مطمئن حریق را فراهم می‌کند. بعلاوه، کارکرد دتکتور کابلی حرارتی LHD متأثر از آلودگی‌های محیطی مثل دود اگزوز خودروها نیست و همچنین برای محافظت بیشتر از آن در برابر عواملی نظیر دمای بالا، اشعه UV، سایش مکانیکی و هیدروکربن‌های مضر – مثل روغن‌های سوختی، دیزل و نفت سفید می‌توان از پوشش‌های مختلف استفاده کرد.

همه این ویژگی‌ها موجب شده تا استفاده از سیستم‌های خطی تشخیص حریق راهکاری ایده‌آل برای تشخیص در تونل‌های جاده‌ای باشد.

انواع فایرلاین اعلام حریق

فایرلاین برندی از یوروفایر در سیستم‌های خطی تشخیص حریق بوده و در دو نوع دیجیتال و آنالوگ قابل تهیه است:

  • فایرلاین دیجیتال (گرما ثابت)

دتکتور کابلی حرارتی LHD دیجیتال در دماهای 68  ، 88  ، 105  و یا 185  تنظیم شده و به محض رسیدن درجه حرارت کابل به این دماها سیگنالی به کنترل پنل اعلام حریق ارسال می‌شود.

  • دتکتور کابلی حرارتی LHD آنالوگ

دتکتور کابلی حرارتی LHD آنالوگ بصورت مستمر تغییرات دما را مانیتور می‌کند. بعبارتی، کاربر می‌تواند دمای هشدار را برای سیستم اعلام تعیین کند. همچنین باتوجه به قابلیت مانیتورینگ پیوسته در سیستم آنالوگ درمورد تغییرات دما، این امکان وجود دارد که کاربر دمایی را به منظور هشدار افزایش حرارت برای سیستم تعیین کند تا قبل از اینکه اقدامی صورت گیرد، وقوع احتمالی آتش‌سوزی بررسی شود.

هردو نوع سیستم گفته شده (آنالوگ و دیجیتال) برای کاربرد در تونل‌های جاده‌ای و ریلی مناسب است.

مطالب دیگر:
گازfm200 بیم دتکتور , دتکتور مکنده , سیستم اعلام حریق , دتکتور گاز , ایرسمپلینگ , دتکتور کابل حرارتیLHD , دتکتور شعله , کنتل پنل اعلام و اطفاء حریق , دتکتور تونلی , دتکتور مکنده , ایرسمپلینگ در محیط های آلوده , دتکتور مکنده در ساختمان های عمومی و دولتی , اعلام و اطفاء حریق در تاق سرور ,  LHD در واحدهای صنعتی تولید پارچه و منسوجات , کابل LHD در سیلوهای نگهداری غلات , انواع کابل LHD , کابل LHD چیست

نوشته های مرتبط

جانمایی بیم دتکتور

جانمایی بیم دتکتور

راهنمای نصب

کاتالوگ بیم دتکتور

کدام ساختمان های مسکونی الزام به نصب سیستم های اعلام حریق دارند؟

کدام ساختمان های مسکونی الزام به نصب سیستم های اعلام حریق دارند؟

فهرست
WhatsApp chat